Friday, October 7, 2011

STALKERS VS READERS

Stalkers  vs Readers





Kalau kita nak terjemahkan dua perkataan kat atas secara mudah mengikut kamus kefahaman kita sendiri,secara mudahnya kita boleh cakap  stalkers adalah orang yang mengintip, dan Readers pula adalah orang yang membaca (pembaca lah tu).





Kenapa dengan stalkers ?

Sebahagian bloggers menganggap  individu yang datang bertandang ke blog diarang tanpa diundang dan juga bukan dari kalangan followers adalah stalkers,atau pengintip yang sememangnya bunyi dia jahat la...Jadi, kebanyakannya bloggers memang anti giler dengan para stalkers ni (terutama bloggers yang menjadikan blog diarang tu personal diary)





 Gadis A : Rimaslah aku blog aku ada stalker la..p*******! betul la..


Gadis B : Mana kau tau ada stalkers ?


Gadis A : Mana aku tak tau..siap dia p bahan aku kat status fb lagi..


Gadis B : Mana kau tau dia p bahan ko ?


Gadis A : dah terang-terang dia update status yang sama makna cam blog aku tiap kali aku update blog aku..


Gadis B : Ko pasti ke ? Mana tau dia maksudkan orang lain..atau dia suka kat blog ko ke..


Gadis A : itu aku tak tau..yang pasti dia stalker!


Pernah berhadapan dengan masalah camni ? TAK PERNAH ? mesti situasi lain kan (apa la aku ni tak pandai bagi contoh ) tapi hampir sama je kan..





Selalunya,golongan stalkers ni suka datang untuk cari maklumat pasal si blogger ni,tak tahu la kenapa, mungkin dia minat kat tuan punya blog kut...(phewittt..hot gitu..),takpun dia nak gain knowledge ke (knowledge apa kalau stalking blog aku yang khas untuk kutuk orang ?eh!belajar mengutuk gak ke?) kalau tak pun dia tu kenalan kepada followers tuan punya blog..mana tahu(yang ni bukan stalker ni reader!)





Kalau readers tu macamana plak ?

Kalo pendapat I lah kan (I plak dah..), readers tu sesiapa yang bertandang kat blog dan sudi membaca karya-karya seni mengutuk,menulis,bersyair,berpuisi,bercereka kita kat dalam blog tu...Tak kisahlah dia tu datang dengan niat apa pun,nak stalking ke,nak cari aib ke, nak gain knowledge ke apa-apa je la tujuan dia datang asalkan dia baca entry tu dikira readers lah tu...yela..dia membaca bukan dia tenung je entry kita tu...

Macamana nak tahu dia baca atau tak ? Tu dia sendiri tau la...takpun melalui komen atau responds di setiap entry..kekadang ,ada yang memilih untuk jadi silent reader.Korang tak fikir ke diarang tu menyumbang kepada trafik blog korang ? Jadi,berterima kasih je la pada diarang kan.Jangan fikir orang yang tak jadi followers anda tu sahaja stalkers,tapi followers juga boleh jadi stalkers!(yela..diarang follow sebab nak intip korang ler..)Kesimpulan,halalkan dan redhakanlah ziarah diarang ke blog anda tu  o.k.Lagipun,kalau tak nak orang baca, tak payah je la korang buat entry tu o.k.Apedaaaaa....buang karen je nak marah.






p/s : Ketuk kepala,fikir sendiri..hehe...thanks to my followers..





No comments: