Sunday, January 8, 2012

Bagaimana mungkin

Bagaimana mungkin..
Aku..
Seorang yang daif..
Ingin menyatakan cinta pada manusia..

Bagaimana mungkin..
Aku..
Seorang yang serba kekurangan..
Cuba meraih cinta sang manusia..

Bagaiman mungkin..
Aku..
Cuba untuk mengisi hati.
Dengan cinta manusia..

Sedangkan..
Aku..
Mengetepikan hak cinta pada Ilahi..
yang masih tak terpenuhi..
masih lagi sejengkal cuma..
masih lagi tak semanis madu..
tak seputih kapas..
masih lagi dalam kekeruhan ..
tidak terang lafaz cinta pada Nya..

Bagaimana mungkin..
Aku..
jatuh dalam syirik cinta..

Bagaimana mungkin....


* Nak lafazkan perasaan cinta kita kat orang bukan hal yang payah,senang sesenangnya sebenarnya.Mesej je "I love u so much" confirm orang yang kita tujukan perkataan tu akan faham.Tapi kalau kita nak lafazkan cinta pada Ilahi belum tentu senang.Mungkin terlafaz di bibir tapi tak terkesan di hati.Kalau ada yang terkesan,sungguh dia telah merasai kemanisan iman..Oh..sebelum kita lafazkan kata cinta pada orang lain,niatkanlah,"aku jatuh cintamu kerana Allah".Tengok berani ke tak bagitau lafaz cinta tu.Kalau yang benar-benar ikhlas untuk dijadikan suri hati atau sura hati dalama keredhaanNya tentu takda masalah.wallahualam.Semoga hati kita berada dalam pemeliharaan Allah..

*Bukan senang nak jaga hati,nak jaga mata,jaga perlakuan untuk menjadi seorang yang solehah.Tapi kena mengorak langkah ke arah tu jugak.Ya Allah..kepadamu aku sandarkan hati,sandarkan kekuatan dalam mencari hidayah Mu.Izinkan kami mati dalam agamaMu.Amin ya rabb..

~Sudah masa untuk berubah,sudah masa untuk mengukuhkan batas yang sedia ada~

No comments: