Saturday, April 12, 2014

Bila tak ikhlas menuntut ilmu.



Tengok gambar kat atas ni, kenal? Ini bukan wajah bulan, bintang,planet dan apa saja.Ini adalah  struktur kulat yang telah diambil melalui kanta mikroskop. Mikroskop apa? Kulat apa? Jangan mengharapkan jawapannya di sini.Sebab saya gagal dalam menjawab persoalan sebegitu.Sadis,menyedihkan dan mengecewakan bukan. Masuk kelas, belajar tapi tidak tahu apa-apa. Itu cerita kelas Plant Pathology.Tapi markah ujian tidaklah terlalu mengecewakan.


Kelas Pascatuai (Post harvest), lagi sadis.Nak cakap english sikit, I am a loser when it come to post harvest. I only get 4.87 out of ten! Tak pernah dapat markah teruk macamni.Crying out loud won't change anything!yeah..I know..

Saya mengaku saya hilang fokus,saya mengaku saya belajar hanya di saat akhir, saya mengaku saya malas, saya mengaku saya mula rasa bosan. Kegagalan sebegini berlaku sebab saya tahu saya tidak ikhlas menuntut ilmu. Doakanlah saya ikhlas belajar.

( T T)
Thats all thank you.

Kawan saya ada mengatakan, jika hendak dibandingkan kami (pelajar) dengan pensyarah, bagai langit bukan dengan Bumi, tapi bawah lagi daripada Bumi. Nak menggambarkan betapa loser nya kami.




No comments: