Friday, December 26, 2014

Inspirasi dan Motivasi

Hari ni, lepas exam Plant Micropropagation, aku ajak kawan-kawan pergi AEON Taman Equine.Ehem. We are still like a freshman that don't really know what we have around us. Sebab tu pergi bawak diarang jejalan sekitar lepas exam. Nak fresh air lah lebih kurang. Sebab jalan takde tujuan yang jelas, masuk je mana-mana kedai yang nampak best dan sememangnya kedai buku menjadi pilihan utama walaupun sebenarnya dah muak tengok buku dan tak bernafsu beli buku buat masa ni.Perempuan kan suka window shopping (tapi bukan aku.)

Nak dijadikan cerita, kawan aku cari buku Mat Lutfi yang baru-baru lagi dikeluarkan. Em..aku macam..em pada mulanya kenapa nak beli buku leisure je..tapi aku tak halanglah diarang nak beli..cuma kalau aku nak beli...nay nay...aku tak beli melainkan sememangnya aku rasa duit aku memang tak tau nak beli apa dan aku sangat bosan..agak kedekut di situ.


Bila dah balik bilik aku pun belek-belek la buku Mat Lutfi ni..and..it is just a leisure material.Just as I expected.Yela takkan pasal politik,agama plak kan. Bila baca catatan dia ni..lawak ja..dan ini buku kedua selepas buku 'Permata yang Hilang Kini telah dijumpai' by Hamka(BUKU INI BUKAN TULISAN BUYA HAMKA) yang berjaya buat aku gelak sendiri..

Buku ni menggumpulkan catatan Mat Lutfi dari tahun-tahun dulu tak tau la start tahun bila dikumpul dari blog(ada ke?), status Tweeter dan sebagainya kot. Apapun aku nak cakap,buku atau catatan ni bagi inspirasi untuk aku record kehidupan aku..maksud aku bukan yang self-centred tu..tapi apa yang patut di kongsi kita kongsi...walaupun hidup aku ni tak seberapa! Hidup Mat Lutfi pun takde beza sebenarnya dengan kehidupan orang lain..but hey! That's his life! Like yours..its your life!your own life.

Jadi! Menulislah dari hati..not because you want to obtain 100 or more 'LIKES' hit  or your articles read by millions unknown silent readers but because you want to do it..:)

No comments: