Friday, November 22, 2013

aku tak bermimpi menjadi nombor satu lagi

lepas pengajian peringkat diploma, azam dan semangat aku berubah.Banyak perkara aku ubah,bermulanya hidup baru aku kat universiti baru, bidang baru,rakan-rakan dan persekitaran baru. Aku sengaja tak sambung belajar di institusi yang sama seperti diploma dulu.Sebab...aku mahukan hidup yang serba baru..

Alhamdulillah..Allah tak pernah sia-siakan doa dan harapan hambaNya. Banyak harapan dan cita-cita aku makin termakbul dalam persekitaran baru ni.

Aku tak bermimpi menjadi nombor satu. Berdasarkan pengalaman masa diploma aku, aku taknak hanya belajar menelaah buku dan skor exam aje.Dulu aku sangat-sangat berusaha untuk menjadi nombor satu dalam kelas.Tapi sekarang aku dah tak menginginkan perkara sedemikian. Cukuplah aku berusaha mengutip ilmu yang termampu aku usahakan selama disini..Nombor bukan lag pengukur bagi kejayaan aku,tapi bagaimana aku mampu aplikasikan apa aku belajar itulah yang paling utama sekarang.

Allahuakbar..dipertemukan dengan orang yang super osem, semakin hari semakin aku menghayati bahawa kita belajar kerna ingin memberi dan mengaplikasikan. Bukan sekadar salin nota, balik bilik simpan nota, nak ujian baru bukak balik.

Belajar agama, fardhu ain, usrah mengajar aku erti bahawa, keikhlasan akan menuntut aku buka balik nota-nota usrah yang aku belajar bukan kerana lepas tu ku ada ujian yang perlu diduduki,tapi kerna aku perlu menghadam supaya nanti mudah menyampaikan..

harapan aku sekarang satu je..semoga segala ilmu dapat di gunakan sebaiknya..

No comments: