Tuesday, May 14, 2013

Membayar dengan Paypal

Dunia yang makin maju membuatkan banyak kerja menjadi senang. Tambah-tambah dengan wujudnya jualan atas talian yang mudah. Tak payah nak mengharungi kesesakan jalan raya, mengeluarkan tenaga untuk berjalan membeli-belah. Dunia di hujung jari lah katakan. Untuk memanfaatkan sepenuhnya kemudahan yang ada, hampir semua urusan bayaran dan pembelian dilakukan atas talian. Kalau saya sendiri, pembayaran bil jalur lebar dan pesanan barangan online semua dilakukan atas talian.*malas nak keluar*.Tambah-tambah ada Cimb Clicks ni,makin lancar ler jari-jemari ni nak klik itu dan ini.

Beberapi minggu lepas, saya telah mendaftar untuk menggunakan Paypal,supaya mudah untuk bayar bil MAXIS. Lepas tu, saya pun cuba bayar bil guna Paypal. Apa yang tak menariknya, satu mesej diterima menyatakan caj akan dibuat ke atas akaun saya sebab menggunakan Paypal. Dan..masa tu rasa macam.."What???!!ada caj? and it cost not RM 0.20 atau RM 0.50, tapi RM 3 something!".

Just now, I paid for online shopping, lotion mustajab yang tengah promo (twin pack form RM30),dan sekali lagi,saya menggunakan paypal,yang saya fikir, pada mulanya,bukan pay via paypal,tapi directly guna debit, tapi...via Paypal jugak rupanya*ok..aksi ni macam saya ni tak pandai/tak reti membaca dan faham apa yang terpapar di skrin.* dan telah dicaj sebanyak RM 3.31 untuk menggunakan khidmat Paypal.GRRRRR!!Hapela...

*Atau aku yang sebenarnya agak bebal mengenai hal ini...*

3 comments:

わたし said...

gune la ipay88..eh?kalo x silap la :D

Mawarwalis said...

tak reti nyela...

依之汉 said...

Paypal ada servis caj. Cuba baca balik peraturan paypal. 1 Dolar rasanya.