Thursday, September 15, 2011

Impian ke sana..

Setiap yang dilahirkan di dunia ni pasti mempunyai impian masing-masing tak kisah lah dari segi apa samada logik atau tak impian tu kan.Macamtu gak saya.Dari sekian banyak impian saya, saya nak kongsi satu impian saya ni kat blog iaitu Impian ke Mekah.



Beberapa tahun yang lalu, masa masih lagi di sekolah menengah lah rasanya,otak ni pernah terfikir tak nak g Mekah lah.Orang lain sibuk nak pergi Mekah,tapi saya pulak tak mau.Sebab apa ? Sebab saya takutt....yela.saya ni suka baca majalah Variasari,Mistik ..Dalam majalah tu baca lah kisah-kisah pelik yang berlaku dekat Mekah tu..

TAK KISAH lah apa yang berlaku beberapa tahun lalu..yang penting sekarang saya dah berniat nak ke Mekah,tak kisahlah pergi umrah atau haji.Kalau boleh nak pergi masa umur masih muda ni,dalam 5-7 tahun akan datang macamtulah..

TAPI kan saya takda duit nak pegi.. =( JADI...mulai bulan ni saya akan berusaha untuk menabung duit=).Nak menabung kat mana? Mestilah kat Tabung Haji kan. UiTM kan baik sangatttt..diarang tolong pelajar muslim UiTM untuk bukak akaun dan sediakan buku akaun untuk pelajar-pelajar muslim. Kawan-kawan saya semua dah ada buku akaun Tabung Haji tapi kan.....saya tak dapat pun sebab nama saya tak tersenarai pun ..

NAMPAKNYA..saya kena pergi ler kat mana-mana cawangan Tabung Haji untuk buka akaun. Kenapalah kan nama saya selalu tercicir..dulu buat kad matrix pun tercicir.Hampir akhir semester ke-2 baru dapat kad matrik tu pun lepas pergi lapor kat HEA.Orang lain semester 1 je dah dapat..takpela..dugaan aje kan..=)

Apa-apa pun,saya harap impian saya yang satu ni tercapai sebelum saya tak mampu nak berjalan dan sebagainya..dan saya harap dengan perginya saya ke Mekah nanti akan membawa perubahan besar dalam hidup saya..InsyaAllah..


* Setiap detik hatiku sarat menampung rindu..


Wait for me...

No comments: