Sunday, March 27, 2011

ponat+stress+enjoy // aku mendengar

warghhhh..tak terkata betapa exhausted nya  minggu lepas! quiz , test , weekend expo , klinik..argh...penat..
kehidupan sebagai pelajar ni memang enjoy...hahaha..enjoy sampai sesekali rasa nak tumbang..(pergh penipu)...
gagagaga...

Minggu ni rajin bawak kamera g ladang..before, tak mau bawak , sebab sayang teramat nak bawak.takut scratch..hahaha..dah bawak kamera paksa la orang menyanyi plak..takmo upload sini..because my friend want to upload kat blog dier la..takpola..bg je peluang..huhu...


                                Para model produk ladang
                                 mata saya hilang
                                 berpura-pura comel
                                penat balik ladang pun boleh posing
                                baju ijo tu iklan enfagrow,sorang lagi iklan rexona
                                yang ni iklan produk jambu batu dari ladang kitarang
                                 mesyuarat marketing strategy,para model tgh rehat
                                 tengah brief macamana nak makan jambu
                                 merasa produk jambu batu sendiri

hahaha..cantek tak gmbr yg tak seberapa ni?gagaga...yang description tu ada yang rekaan tau..huhu..sorry..

Hari ni pergi klinik lagi, buat monthly check up untuk jerawat ni..gagaga..sebab jerawat je g klinik nampak macam tak berbaloi kan? tapi apa kan daya , jerawat ni tak boleh dibiarkan berlarutan (nanti saya nak kawen susah plak kena make up tebal.gagaga..merepek!)...huhuk..takpela..sabar  je la..tapi tadi doktor yang bertugas orang lain, laki2 plak..doktor perempuan tu takde..wargh..kejut je tengok..huhuk..makan ubat lagi..bila la akan berhenti kan...sabo je la..COBAAN...

=======================================================
  Aku mendengar..=,=


Ya Allah,
aku mendengar,
sesiapa yang suka bertemu Allah,
Allah akan suka bertemu dengannya.


Ya Allah,
aku mendengar,
sesiapa yang mencintai Allah,
Allah akan mencintainya.

Ya Allah,
aku mendengar,
sesiapa yang selalu mengingati Allah,
Allah akan selalu mengingatinya.

Ya Allah,
aku mendengar,
sesiapa yang redha pada Allah,
Allah akan redha padanya.

Ya Allah,
apakah aku mencintaimu,
mengingatimu,
redha pada ketentuanMU?
Ingin rasanya hati ini menjadi hamba 
yang mencintai,mengingati
,meredhai Allah pada setiap saat,detik dan waktu.

Ya Allah,
andai hati ini belum cukup mencintaiMU,
bantulah aku memenuhi segenap ruang hatiku untukMU.

Ya Allah,
andai akal ini belum cukup ingat padaMU,
bantulah aku menguatkan ingatanku padaMU.

Ya Allah,
andai diri ini belum redha sepenuhnya pada takdirMU,
bantulah aku meredhai setiap detik kehidupan yang kurniakan padaku.

Allah...setiap saat, setiap waktu..bantulah aku...
Ya Allah..jauhkanlah aku dari kepura-puraan..
Jauhkanlah aku ya Allah dari sifat munafikun ,musyrikin..
Jauhkanlah..

No comments: