Sunday, September 28, 2014

Kehidupan baru

Seperti sesuatu yang klise,sahabat-sahabat aku akan up kan status kat blog berkenaan semester baru yang dah pun bermula.Dekat  empat minggu dah pun kuliah.Dah lebih daripada sebulan aku tak tulis apa-apa di blog.Ini semua kerana ketidak mampuan nak 'fix' masa menulis.Lagipun kalau aku tulis siapa nak baca pun....?o.k itu ayat sedih..jawapan untuk itu,tak penting pembaca lain selain diri aku..supaya aku boleh imbas kembali tulisan aku dan apa dah pernah terjadi atas diri aku..

Ceritanya...

Belum mula semester lagi aku dah ada kat UPM,awal seminggu daripada tarikh mula kelas.Ini semua gara-gara Kem Pemantapan Organisasi yang tak menjadi..disebabkan dah terbeli tiket awal,aku kena jugak balik,tapi sebab tak puas lagi duduk rumah,aku beli lagi tiket balik Sarawak(tiket flight bukan bas) dan guna tiket yang aku salah beli untuk balik kampus sekali lagi(sepatutnya tiket ni aku guna untuk balik semenanjung tapi aku salah beli arah perjalanan yang sepatutnya MYY-KL tapi terbeli KL-MYY).Hikmah semua benda tak jadi ni aku boleh ziarah kawan aku yang tengah buat ijazah di UiTM Melaka dan sekaligus tengok-tengok Melaka 1 waktu malam,dan 2 hari seterusnya aku tengok muka kawan aku dan housemate dia dan rumah sewa dia je.

Macam biasa,sebelum semester mula,mesti aku dah warming up join program luar.Kali ni aku join seminar Purification of Act yang dianjurkan oleh Qabeelat Ihsan,disampaikan oleh Sheikh Abdul Bary Yahya.Sangat osem.Aku suka penyampaian yang tak terlalu serius,jadi memang aku suka la pergi seminar macam ni..Cuma..'style international' tu kalau terbiasa mungkin ada side effect pada orang kampung macam aku nih.Takut terkejut budaya plak(merapu).

Then...tak ingat dah join apa je lagi..okla..ini artikel rojak untuk warming up dulu.lain kali aku tulis seformal mungkin dan berinformasi lagi k..aku nak bukak balik nota usrah,daurah,seminar,ceramah aku pernah attend dan memperhalusi isi kandungan.Kalau sempat la..Aku ni impian nak jadi horticulturist,tapi nak bnding aku update post berkenaan bidang aku belaja dengan hal seminar and life experience beserta program aku join,tenggelam lah dunia horticulturist aku..hmmmm..nampak tak cukup menjiwai..okey la.itu sahaja.

Maaflah bahasa yang tak indah bagai sang pemuisi,lintang pukang tak macam guru bahasa dah ajar.Assalamualaikum.

1 comment:

わたし said...

ada yang baca...
mengikuti sebagai silent rider saja
kalau ada buah fikiran yang boleh dikongsi baru lah komen :3
nak buat blog juga share travelog hidup
kelakar pulak bila baca karangan sendiri hewhewhew