Friday, January 11, 2013

It's 11/01/2013

Today is 11 January 2013,birthday anniversary for our little boy in the house.:)

Happy birthday yang ke 9 to my lil bro ,Muhamad Izrul bin Ya'kob@ Ismail. Grown up boy.
May Allah bless u always over all the difficulties,dugaan that u had been through.We love u so much.4 years living with mother,a year of struggle with a bad sister*me*,left at my aunty home,nanny's home,uncle's home and a neighbor's home until last year,Allah make the way for u to live with big sister.InshaAllah, we will take care of U the best we can.



A story of him:

Cuti lepas diploma haritu,duduk kat rumah di Miri bersama dengan adek ni dengan akak.Satu hari tu(Lepas sebulan gtu duduk rumah),sebelum adek g sekolah,ternampak la ada nombor kat beg sekolah dy.Bila tengok betul-betul tu nombor telefon saya ditulis dengan pen marker bewarna hitam! Kenapa plak ada nombor telefon saya kat situ.Lepas tu bawah nombor tu tulis "EMAK".Haip!!Bila la plak tukar status dari seorang kakak kepada seorang mak ni?*Uwaaa*.Timbul perasaan kesian kat adek,sebab,orang lain sibuk dengan mak ayah,tapi dier sibuk dengan kakak dan abang je.

Satu kejadian lagi:

Kakak bagitau,ada satu hari tu,cikgu bagi tugasan suruh lukis gambar keluarga.Kat rumah dier pun lukislah.Dalam lukisan tu,adek lukis kakak dengan abang je dengan dy skali.*Faham tak ?*(T T).Kesian je tengok dier.


TAPI...

Ini semua bukan satu sebab untuk kita mengingkari takdir Allah dan tidak mensyukuri nikmat yang Allah bagi.Kita fikir kitalah orang yang teruk dugaannya di dunia,tapi sebenarnya ada lagi orang yang diduga dengan lebih teruk daripada kita.Apapun semuanya hanyalah dugaan.
Dunia itu kan persinggahan sementara:)Allah tu Maha Mengetahui segala sesuatu.Allah tahu,dengan memberi dugaanlah hambaNya takkan lupa padaNya,jadi makin kuat dan sedar siapa diri mereka sebenarnya.Lagipun,setiap dugaan yang Allah bagi adalah setimpal dengan kemampuan kita,macam dalam firmanNya:




:)

No comments: