Monday, June 20, 2011

Y M

Yahoo messenger  10


Y!supra

Y!epic


apa hal tok ? YM 10? Y!supra? Y!epic? apa  benda tok? tok la agent chatting ku lamak tok..mun torang biasa dengar YM  versi biasa ajak nak? yang duak e-gek atas ya (Y!supra and Y!epic ) ya merupakan yahoo 3rd party.Sapa nok kaki chatting ya nang tauk la version2 yahoo messenger tok (macam aku).hahaha..

DOLOK marek nak, hampir 24 hours la aku on9 chat (nah madah kuatannya on9 chat tek nak).Mun sik cayak tanyak jak kawan-kawan ku..hohoho..rah chat ya macam-macam perangey orang ditemu.Ada nok tua,muda,pertengahan.ada duda,ada bujang,single.ada laki orang..ada nok bait,ada nok kenja,ada juak nok gila-gila tp sik kenja.hahaha.nok kenja2 ya nang sik rajin nak chat dengan aku la , sik tahan kenak ceramah.hua3.

Tapi aku chat ramey la salu..aku join room yahoo chat..oleh kerana yahoo chat - sarawak room dah kenak bom tek nak (tah sapa mpun keja ),ID pun dr atas ke debah salu sama nama,mun sik messenger admin ya jak lepak sorang2 rah siya,so aku sik lepak siya la.Room lepak aku JB-3 , KEDAH-1 or 2, paling selalu JB-3 lah..sebab siya rami mbiak srwk juak.Aku chat sik suka webcam .

PERNAH ADD ORANG SEKAMPUS

kayo punya kayo rah ym ,terjumpa la mbiak UiTM SARAWAK rah siya..iboh madah sapa lah nak..huhu..adalah lam 3 orang giya di add lam ym list (cdak add aku app jak),tapi cdak sampey kinek siktauk aku sapa kali ,tauk sekampus jak )..hahaha..mbiak IM ,mbiak building sorang (laki 2-2 )..APA ku POLAH bila dah tauk sidak mbiak sekampus?? Aku polah permanent invisible..hahaha..jumpa orang sekampung pun pernah..haha..kantoi aku..


AKU DAH UNINSTALL YM ..





y!supra and y!epic aku dah lamak sikda sebab aku format lappy time praktikal riya.sengaja ku sik install balit.malas..gikpun nafsu chat ya dah makin berkurang lepas ku puasa lebih kurang 3 minggu.hehehe..Latest,marek, aku dah unistall ym aku..tetiba aku rasa insaf pas baca sigek artikel sal chatting dengan bukan muhrim.klik syirik cinta.

ANJAKAN PARADIGMA




Anjakan paradigma adalah anjakan dari tahap yang baik kepada yang lebih baik. Manusia selalu sik sempurna, tapi apa salahnya kita mencuba untuk jadi sempurna ? Semua kita berhak.Dalam fikiran dan hti kita tok sebenarnya tauk apa yang baik dan apa yang baik,tinggal kita nak molah ka sik ajak.Memang mula-mulanya susah,tapi last2 lak akan mudah..so.aku na try lah juak molah anjakan paradigma dari satu masa ke satu masa.Mun dulok aku dah delete FB aku ( no.tel pun ku salu delete ),YM pun aku dah delete.

MUN PANDEY NAHAN NAFSU,SIKDA MASALAH.





Aok..bena..mun pandey tahan nafsu sikda masalah ada media ya semua.Setiap orang ada cara masing-masing untuk menahan nafsu ya nak.Terpulang lah pada diri masing-masing menentukan apa yang terbaik buat diri sidak.


Kesimpulannya , aku dah uninstall YM..hahaha..tapi sik bermakna aku sik kan on YM sampai bila-bila.Bila ada kepentingan yang mustahak aku on la..sebab rah yahoomail pun ada mini YM nak ?cuma rah siya sik boleh enter chatroom..tapi ya la,pandey2 la nahan nafsu..FB pun , buat masa tok belum ada kepentingan ku nak molah akaun baru,masa datang siktauk..huhu..






AKU NAK SHARE VIDEO ku jumpa rah youtube tek time ko berjalan-jalan carik cerita seram.

ya sigek part jak,mun torang berminat nak nangga agik,torang pandey-pandey lah carik .

No comments: