Friday, April 29, 2011

setiap kita bersenjata!

Doa hamba yang sedang gelisah sebab nak exam(^_^)

Ya Allah,
hambaMu mohon agar ditenangkan hati kami yang sedang gelisah,
Jauhkanlah kami dari kegusaran,
Jauhkanlah kami dari sifat terburu-buru,
Terangilah hati kami dengan Nur Mu,
Permudahkanlah bagi kami sesuatu urusan itu,
Bantulah kami menyempurnakan urusan kami,
Redhailah kami,
Jauhkanlah kami dari sifat lupa,
Kuatkanlah ingatan kami,
KepadaMu kami mohon kemudahan di dunia dan akhirat.

Amin.........................


Ya..kita semua bersenjata,setiap muslim itu bersenjata,tapi tinggal senjatanya lemah atau kuat sahaja..apa senjata itu? Doa itu senjata kita...



Selalu kita terlupa bahawa Allah ada di sisi kita. Ramai di antara kita yang selalu merasa sepi, sunyi dan bersendirian walhal berada di khalayak ramai.Kenapa? kerana yang terisi hanya luaran namun dalamannya masih kurang.Bila di jawab ubat sepi yang sedemikian rupa adalah zikrullah iaitu mengingati Allah ramai yang berkata sinis dan mengeluh di dalam hati, merasa berat untuk mendekatkan diri pada Yang Esa dan tidak kurang merasakan nasihat sedemikian tidak membantu langsung dalam menghilangkan kesepian.KENAPA?kerana manusia cenderung pada sesuatu yang terlihat di depan mata..


Ya benar...Allah tidak kelihatan di mata kasar kita..namun mata hati kita dapat merasai kewujudan Allah andai kita ikhlas dan berusaha mendekati Allah. Ketahuilah , Allah Maha Melihat, Allah Maha Mengasihi, Allah Maha Menyayangi hamba-hambaNYA...tanya pada hati.berfikirlah sejenak.sejauh mana nikmat yang aku perolehi dari Allah?Sejauh mana yang telah kita bayar untuk nikmat yang kita perolehi..

Tepuk dada tanyalah iman..


p/s : kita sama-sama tak sempurna,tapi tak salah kalau kita berusaha mencapai kesempurnaan..Biarlah segala usaha kita disertai dengan kalimah syahadah yang agung..


Biar aku naif,
Asal aku sedar aku dalam kekurangan,
Biar aku papa,
Asal aku berusaha mengejar kecukupan dariNYA.
Biar aku lambat,
Asal hatiku ikhlas mencari sinarNYA.


Menangislah bila rasa anda perlu menangis terutama bila anda tertekan..

sekian...

No comments: