Wednesday, November 5, 2014

kawan aku yang daring

Aku ada seorang kawan,bangsa India. Dia ni seorang yang senang untuk orang lain bergaul,sopan dan sangat polite.Dia ni jugak sangat daring.Tapi bukan daring yang tak sepatutnya.Daring dia bertempat.
Beberapa hari lalu,pensyarah kami ada bercerita berkenaan latihan industri yang boleh dilakukan di luar negara.Nasihat beliau juga,kalau boleh mula dari sekarang cari walaupun nak buat latihan industri setahun lebih lagi.Jadi,nak dijadikan cerita,kawan aku yang daring ni dah mula berjumpa dan meninjau peluang ni padahal orang lain tak kisah pun...
bukan hal macamni je dia daring..hampir kesemua hal daring.Malu jugak aku kalau nak bandingkan dengan diri aku yang pemalu dan malas nak ambil kisah bila nak berbincang dengan pensyarah ni.huhu.
Dan bukan nak cakap apela...bangsa lain selain orang bumi ni berani sikit dalam banyak hal...aku pun tak tau kenapa..tapi perkara berani hal camni aku belajar la dari kawan India aku ni.:)Doakan dia dapat hidayah :)

No comments: